Peste-200-de-milioane-de-euro-disponibili-pentru-promovarea-agro-alimentelor

Peste 200 de milioane de euro, disponibili pentru promovarea agro-alimentelor

Comisia Europeana pune la bataie peste 200 de milioane de euro pentru promovarea produselor agro-alimentare. Activitatile specifice pot fi desfasurate si in afara UE!

„Reputatia Europei pentru produse agro-alimentare nu are rival la nivel mondial. UE nu este din intamplare cel mai mare exportator mondial de produse agro-alimentare. Politica noastra de promovare, care beneficiaza de un buget majorat, ii sprijina pe producatorii din UE sa isi faca cunoscute produsele atat in interiorul cat si in afara UE”, a declarat comisarul european pentru Agricultura, Phil Hogan.

Mai mult de jumatate din bugetul pentru 2020 (118 milioane euro) va merge spre campanii de promovare pe pietele din afara UE cu un potential mare de crestere, precum Canada, China, Japonia, Coreea de Sud, Mexic si SUA. Printre sectoarele eligibile se numara lactatele si branzeturile, uleiurile alimentare, uleiul de masline si vinurile. Campaniile de promovare selectate ar urma sa creasca competitivitatea si consumul de produse agro-alimentare din UE, sa le majoreze vizibilitatea si cota de piata in tarile tinta.

De asemenea, in anul 2020 a fost alocata o suma de 100 milioane de euro pentru programe simple, in timp ce alti 91,4 milioane euro vor merge spre programe multiple. O suma suplimentara de 9,5 milioane euro a fost pusa deoparte pentru finantarea propriilor initiative ale Comisiei. Acestea includ participarea la targuri si campanii de comunicare, precum si ofensive diplomatice conduse de comisarul european pentru Agricultura.

Apelul pentru trimiterea de propuneri pentru campaniile de promovare din anul 2020 va fi publicat in luna ianuarie 2020.

Material realizat de si preluat de pe www.agroromania.manager.ro

Foto credit www.pexels.com

Related Posts